Četnički harmonikas Milan Gligić

Milan Gligić je rođen 1941. dodine, u Srpskom Četničkom selu Marinkovci, kod herojskog Principova Bos. Grahova. Ostao je bez svoje majke Mileve u svojoj trećoj godini starosti. Njegov deda Stevan vodio je brigu oko svoga unuka. Podigao ga i vaspitao u pravom Srpskom i Četničkom duhu.

Još u početku svoje rane mladosti volio je gusle i stare junačke pjesme, što mu je dalo povoda i volje da kasnije bude omiljeni harmonikaš i pjevač Srpskih narodnih, a naročito četničkih pjesama. Brat Milan Gligić, opjevao je mnoge borbene podvige iz Drugog svjetskog rata i širom svijeta pronjeo slavu Đujićevih i Dražinih četnika.

Milanov otac, Slobodan, četnički prvoborac iz Marinkovačke čete, doveo je svoga sina kod sebe u Ameriku 1957. godine.U Americi, Milan se oženio sa Srpkinjom Dušankom, koja mu je izrodila troje predivne djece: kćerku Milevu i sinove Slobodana i Dušana.Na žalost, kasnije će Milana zadesiti velika tragedija, koja će ostaviti bolan ožiljak u njegovom životu – ostaće bez svog sina, koji je, pod čudnim okolnostima, izgubio život…

HARMONIKO MOJA ZASVIRAJ MI MILO
I DOKAŽI ŠTA JE NEKAD BILO
GLASOM TVOJIM SA MOJIE` GRUDI
DRAŽINE MI ČETNIKE PROBUDI

Na ploči koju je izdao davne 1983. godine, Milan između ostalog piše:

ZAHVALNICA SVOJ MOJOJ BRAĆI ČETNICIMA ŠIROM BELOG SVETA

Posle Moje teške tragedije želim da izrazim zahvalnost na vašim pismima što su mi dali moralnu podršku da izađe ovaj album. I vi braćo četnici preživeli ste teške tragedije u Drugom svetskom ratu, ali niste nikad klonuli za borbu Srpskoga naroda.

Kroz sve muke i nevolje ljute
Srbin s pesmom krčio je pute…

M. Gligić

Download:

Milan Gligic – 01 – Sa rudnika i avale

Milan Gligic – 02 – Marinkovci Obljaj Luka

Milan Gligic – 03 – Malo majki rodise junaka

Milan Gligic – 04 – Jedne noci toga teskog mraka

Milan Gligic – 05 – Oj Kotari srpske dalmacije

Milan Gligic – 06 – Harmoniko moja zasviraj mi milo

Milan Gligic – 07 – Sa Dinare klice bela vila

Milan Gligic – 08 – Klice vila u svitanju dana

Milan Gligic – 09 – Moj satore

Milan Gligic – 10 – Od izvora Dinare planine

Milan Gligic – 11 – Vojvodino kolo

______________________________________________

Milan Gligic – 01 – Duh se budi

Milan Gligic – 02 – Kad bih vrbas

Milan Gligic – 03 – Dodje nama iz Srbije veza

Milan Gligic – 04 – Moj Glamocu

Milan Gligic – 05 – Cetrnestog bese maja

Milan Gligic – 06 – Oj Srbijo

Milan Gligic – 07 – Oj Grahovo

Milan Gligic – 08 – Lijevc Polje

Milan Gligic – 09 – Jedno jutro

Milan Gligic – 10 – Licke gore

Kommentare deaktiviert für Četnički harmonikas Milan Gligić

Eingeordnet unter Ravnogorci

Die Kommentarfunktion ist geschlossen.